divendres, 7 de juny del 2013

Delta total

Cada cop que vaig al Delta tinc la sensació de no cabre a la pell i omplir-me d'orgull i satisfacció. Ara és un bon temps... sempre ho és, però pel juny la immensa catifa verda ja es comença a entreveure i us ben asseguro que impressiona. És un lloc únic per tantes coses... Ara, també és bona hora per veure els ocells que han gaudit del respecte a les zones de nidificació i campen amb les cries pels tancats, les basses i els desaigües. A pocs llocs es pot gaudir d'unes manifestacions de bellesa tan espectaculars... espais de riu i mar, illa i basses, i tot això, com us dic sempre, habitat per la gent més noble i acollidora que us podeu tirar a la cara. Bons restaurants per gaudir, com cal, de la cuina típica i original que, tenint com a base l'arròs fet de mil maneres i totes bones, té també molt bon marisc i un aviram excepcional, a més d'una horta i tarongers d'una qualitat màxima... pel vi no cal patir, tenim a tocar la Terra Alta, el Priorat, el Penedès i el Tarragonès i anem ben servits.

Demà vaig d'excursió a Deltebre, i ho faig de guia particular, com m'ha dit la Marga, i acompanyant als alumnes de quart de primària de La Salle de Reus... un plaer de tornar a veure a les meves estimades companyes Txell, Marga, Mònica i altres professors que vinguin... també els nens que encara em recorden ja que el meu darrer curs a l'escola vaig fer de "tapaforats" i vaig passar sovint per les classes de cicle inicial. Anar al Delta sempre és una passada però si, a més, és amb la gent amb qui he compartit més de quaranta anys de la meva vida, la cosa es transforma en tot un esclat de joia genial. Demà, la Teresa em deixarà a l'escola, com abans, i jo aniré a fer un cafè, com abans, i després passaré pel jardí gaudint dels arbres i la gespa, com abans, reconeixeré els cotxes dels companys, com abans, faré alguna abraçada sincera, algun petó amb el cor, saludaré a tothom i, després, aniré a la fila... tothom veurà un senyor gran amb barba blanca, però feliç, molt i molt feliç.

Uf! ...acabo d'arribar a casa. Ha estat un dia esplèndid i emocionant amb "les meves nenes" i el Santi i el mateix bon xicot que ens va acompanyar amb els de tercer. Tot ha transcorregut rodat i sense cap incident. A l'arribada al col·legi he vist al Gmà Lluís i hem anat a fer un cafè mentre esperava la Teresa que em vingués a buscar. M'he tornat a sentir "profe", he tingut cura dels nens i els he explicat les coses del Delta el millor que he pogut. He gaudit de la bonhomia i l'àngel que tenen els companys i, com no, respirar Delta és netejar l'esperit. El Gmà Director ens ha dit que avui ens acompanyava el Pare Noel, en referència a la meva barba... ha estat simpàtic. També he abraçat a l'Albert i a tots amb qui m'he trobat. Un plaer, un gran plaer. Un any més, el meu col·legi, La Salle-Reus, d'excursió al Delta de l'Ebre...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada