dimecres, 25 de setembre del 2013

Misericòrdia

Patrona de Reus. Al nostre col•legi és tradició i "fe" fer una visita al Santuari de la Nostra Senyora de Misericòrdia. Ho fèiem cada principi de curs per iniciar-lo com cal i sota la protecció de la Verge més famosa i estimada de Reus. Recordo que anàvem tot el cicle mitjà, i jo era qui feia l'explicació a la canalla, tot demanant salut per nosaltres i les nostres famílies i l'ajut del cel perquè l'esforç i la constància que fem en el treball diari esdevingués en persones sanes, lliures i ben formades. A classe explicàvem la història o la llegenda de la pastoreta reusenca Isabel Besora, a qui la Verge va deixar marcada una rosa a la cara com a prova de la seva credibilitat.

Ho recordo amb tot el plaer dels nens a prop i dels companys... l'Empar em deia que jo feia de pare Bonet i em veia alguna gràcia en el meu procedir de professor de La Salle Reus. Aquí a Tarragona, avui és dia de calçó vell, és a dir, la Teresa a l'escola (ella gaudeix d'una esplèndida tardor primaveral) i jo amb els companys fent bici per les nostres meravelloses rutes habituals. Misericòrdia, bons records, il•lusió, principi de curs, grans propòsits, camí... La Salle total!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada