diumenge, 4 d’agost del 2013

No tot és perquè sí...

La simpatia del botiguer i dels empleats atreuen la clientela i, aquesta, compra més. Un somriure natural, etern, franc, d'aquells que en lloc de vendre et fan creure que compres... i ho fas bé i a bon preu, de llest. Si, a més, combines art i qualitat, vull dir... si a la gràcia de saber vendre uneixes la qualitat del producte, l'èxit és garantit, segur, total. No tot és perquè sí, no toca a la rifa. Un bar és ple i el del costat buit. A un restaurant has de reservar, al veí no cal... sempre hi ha lloc.Per què a una peixateria del mercat has de fer cua i la resta miren?

No, no són casualitats i tot suma o resta. Sempre priva la relació qualitat-preu però també és bàsic que tinguin ben clar allò de què el client sempre té la raó i, sobretot i més que mai, quan no la té. No, no tot bé de la sort o del destí. L'amo del negoci ha de saber sembrar, i els seus col•laboradors, assabentats del projecte, ho faran amb gràcia i mesura i, aleshores, recolliran els fruits preuats. No, no cal que et facin l'ona, tampoc que soni la música estrident... però el cert és que hi ha molts llocs amb els ulls de cara el nas.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada