dimarts, 27 d’agost del 2013

Lectura

Una de les activitats a què els jubilats ens podem dedicar, ara amb més temps, és a la lectura. D'entrada, em venen al cap les recomanacions que jo feia, als meus alumnes i als seus pares, sobre la necessitat i conveniència de la lectura. A l'apel•lació del "no m'agrada llegir" sempre responia allò de "és que no has llegit el llibre adequat, un cop ho facis gaudiràs del plaer del coneixement i les teves qualitats es veuran millorades i guarnides de més llum".

Bé, ara puc llegir, amb més temps i tranquil•litat i sobre temes que, per mi, tenen el seu interès i la seva gràcia. Tinc una habitació, on és la col•lecció de vins, que fa de biblioteca. La cultura sempre va junta, i allí he anat desant llibres de tota mena: premis planeta, especialment, i alguns dels més venuts per Sant Jordi, també alguna cosa de poesia o d'història... una mica de cosa variada d'alguns dels meus gustos. Parlo avui de lectura perquè acabo de llegir "Les torres del cel", de la Coia Valls, on parla dels dotze monjos que van fundar Montserrat i, durant gairebé cinc-centes pàgines, m'ho he passat pipa. Vaig col•locant els llibres que he llegit de jubilat... i fa patxoca: alguns Punset, Pérez Reverte, Lluís Llach, Emili Teixidor, Schwarts, Carme Rigalt, Coia Valls, Eduald Carbonell... Us animo a la lectura: només cal trobar el llibre adequat...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada