Sempre m'ha entusiasmat l'espontaneïtat dels nens, i com s'associen per afinitats per aprofitar el temps d'esbarjo, aquest sí que s'aprofita bé... Mirant per la finestra dels records, veig ja els nervis a la fila, els futbolers corrent cap al camp, no es pot perdre ni un segon...; unes nenes ballen, ho fan cada dia i es porten la música de casa i, de tant en tant, ve una emissària i em pregunta si vull veure com ho fan... Sembla que va per ratxes... ara toca gomes i el grup fa mil i una combinació, passant per sota o saltant i rient, sempre passant-ho pipa. Potser ja és hora de les bales, del tot o res, del pam i xeva, de si m'apropo més que tu a la pared o te la xipo com diuen ara. La baldufa també té els seus moments de glòria i la fem pujar damunt la mà, i la fem rodar tan ràpid que sembla adormir-se recreada en la velocitat. Bosses renyoneres plenes de cromos de fauna, de jugadors de futbol... et canvio Messi per cinc, o la balena blanca per quatre. Curiosa aquella forma de cantussejar quan un els mostra i l'altre va dient "tengui, tengui, falti, tengui..." Un grup juguen a mini-bàsquet, són els altets, tot i que també hi ha algun base eixerit de poca alçada... solen ser menys conflictius, potser menys busca-raons que els futbolers. Les nenes de segon de primària solen jugar a pares i mares i professores (nosaltres jugàvem a metges), són divertides i amb molta creativitat, sobretot quan les veus i escoltes a distància i elles no noten la teva presència. Potser algun nen copia d'algú els deures que no ha fet, també n'hi ha que fa l'última repassada abans de l'examen, i el que destorba als que estudien o als que juguen perquè és la seva forma de gaudir...
El mestre pot veure moltes coses en aquests temps lliures dels alumnes: grups que funcionen, nens rebutjats o que van per lliure... Poden ser uns minuts preciosos per exercir alguna mena de tutoria individualitzada on el nen veu la millor disposició del tutor, també fora de la classe. El nen amb estat pur, gaudint lliure entre timbres, i el mestre aprenent, sempre aprenent, dels nens...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada