divendres, 1 de juny del 2012

Excursió

Al Delta, amb La Salle, amb els quarts de primària, amb el meu darrer cap d'estudis, tot prudència, tot saviesa, tot bonhomia. Amb la Txell, tota vitalitat, ritme i energia. Amb la Marga, que conserva tot el seu encant discret i penetrant, amb tanta intensitat que alguns fins i tot voldrien fer classe per la nit. Amb la Mònica, amb qui ja havíem estat companys, abans que amb les "meves nenes" i que continua tenint una vàlua indiscutible i a qui, a finals de curs, algunes alumnes li diuen "mama", la qual cosa explica com posa el cor en el desenvolupament de les seves tasques.

Doncs, sí, he anat d'excursió, com abans, com quan era "profe" d'aquesta santa casa. Pantaló curt, gorra blava de La Salle - Reus, xiulet al coll (regal del Germà Ramon +), motxilla amb entrepans i aigua i mocadors, sandàlies d'estiu... i tota la il·lusió del món. He vist als companys Santi, Teresa, Sergi, Carme, Empar, Carles, Rosa Maria, Montse, etc. El Germà Director m'ha rebut cordialment, també el Germà Salvador. He contactat amb els alumnes que vaig tenir a tercer: Lucia, Bofarull, Saladrigas, Tiscar, Carla... i tots benvolguts i estimats.

Hem visitat l'Ecomuseu i, tot i que en un principi no hi havia llum, després ha vingut i hem pogut veure l'aquari, que és potser el més interessant. El viatge, en una bona barca i a la part de dalt, ha estat un plaer... El mar i el riu fent un ball d'amor i pau, permetia veure l'illa de Buda amb tot el seu esplendor. A l'esquerra, tot parc natural i zones de nidificació, diferents observatoris, pescadors de riu, ànecs de diferents classes, fotges, polles d'aigua... Avui cridaven l'atenció algunes garses gegantines de color blanc i que feien gairebé un metre i mig d'alçada. Camallargs, esplugabous, martinets, Delta, Deltebre, Casa Nuri, ara la filla, que ens tracta com a bons clients...

No ens ha passat cap incident desagradable. A dos quarts de cinc ja érem a Reus. L'Albert i jo hem anat a veure al Germà Lluís, que no s'ha trobat gaire bé, i l'hem vist molt recuperat... En silenci i durant uns minuts he repassat l'escola, la meva classe de 4t A, el pati, la cuina, el teatre. Ho he tornat a mirar tot, potser amb els ulls tancats, i m'he tornat a veure explicant fraccions i decimals... i he estat al menjador, cantant les bondats de l'Antònia, i al pati, arreglant el món amb el Germà Lluís. M'he vist de reunió, i de colònies, i d'excursió i d'audició musical o xiulant partits de futbol de professors. He recordat als Germans Andreu i Ramon, al cel siguin. He recordat a tots els companys, que són molts, i de tots he aprés alguna cosa. He pensat en els meus quaranta-un anys a La Salle - Reus. La meva vida. Prou plena, gràcies a tots vosaltres...

1 comentari: