dissabte, 30 de juny del 2012

Eh, ehem, ei

Una d'ortografia i diccionari, a la carta i sense patates: són tres interjeccions que van alfabèticament seguides i que totes tres tenen la seva gràcia, sobretot la segona. Però... anem per ordre.

Eh: indica petició d'aclariment, d'assentiment, d'atenció. Exemples: Eh, que si? Vindràs, eh? Eh?? no pot ser veritat! Eh? què has dit?

Ehem: usada especialment per cridar l'atenció d'algú d'una manera dissimulada... diria que és allò que fas quan vols fer veure que t'estàs aclarint la gola, però el que realment estàs fent és constatar la teva presència.

Ei:emprada per cridar l'atenció d'algú, per exemple: Ei, no te'n vagis! També en forma de salutació en entrar en una casa o en trobar algú pel camí: Ei, bon dia! Ei, que et vagi bé!

Penso, ara, que el meu fill i la seva companya van fer un tomb pel sud de França i van parar en un poblet petit, on la gent es saludava pel carrer tot dient "Au revoir!", encara que a ell li sonava com si diguessin "au, va!", que és una expressió comú al Delta.

M'encanten les paraules i els seus significats segons context... Tanca la porta i porta la clau... solia posar com exemple a finals de quart de primària quan els meus alumnes ja sabien què era un nom i també un verb.

Deixeu-me dir que en la vida d'un mestre hi ha moltes vides... ets una mica l'ànima de totes, i molts cops ho vaig gaudir plenament, regat sempre per la puresa dels meus alumnes i la saviesa dels meus companys...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada