dilluns, 28 de maig del 2012

Menarquia

Mai havia sentit aquesta paraula. Ha estat avui que, fullejant la revista "Consells del teu farmacèutic", m'he assabentat que fa referència a la primera regla (menstruació) de la dona, tot indicant que ha començat la seva vida fèrtil. Sol passar entre els deu i els quinze anys i, un cop ha començat, cada mes experimentaran una sèrie de canvis que prepararan el seu cos per a un possible embaràs.

Tot i que, suposo, no ha de ser massa agradable, sempre ho he explicat a l'escola com un procés natural. Els meus alumnes de quart de primària feien deu anys durant el curs i sempre sortia el tema dels canvis que experimentarien, molts ja a partir de cinquè. Els hi explicava amb tota tranquil·litat, remarcant sempre que tot això és normal que passi i si hauríem de tenir alguna preocupació fóra si no ens passa...

Potser un parell de vegades vaig observar el que em va semblar una menarquia. Evidentment, vaig trucar a la família explicant que, per les aparences, semblava això. Recordo les cares, tant dels nens com de les nenes, quan els parlava de l'aparició de pèls per zones estratègiques, o del creixement dels pits de les nenes o del penis masculí. algun curs costava poder contar-ho amb naturalitat, però gairebé sempre ho aconseguia. Recordo també que, fent la vigilància al pati després de dinar, algunes nenes d'ESO passaven pel trauma d'haver de demanar-me permís per anar a classe a buscar una compresa. Procurava tranquil·litzar-les i els deia que això no era motiu de cap vergonya...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada