diumenge, 6 de maig del 2012

Mare


Tots sabem que el dia de la mare és cada dia. Avui ho recordem especialment, sobretot els comerços, als fills de l'amor no ens cal perquè l'hem rebut o el rebem a tothora...

Mare, la mare pàtria (Catalunya), la mare naturalesa, la mare del corder, la mare del vi... negre, la mare teva i la meva, la Mare de tots. Mare, la del Tano, la que als seixanta anys encara et pregunta si has dinat i et troba preciós, tot i el temps que no perdona a ningú. Mare meva, aquella expressió que et surt de l'ànima quan alguna cosa entranyable invadeix les teves sensibilitats. Mare de braços sempre oberts, mare de mares, gran mare com diuen els francesos. Mamma mia del musical, Mater et Magistra, mare i mestra..

També, la mare és la primera i millor educadora, la que té cura dels nostres primers passos... i dels segons i els de tota la vida. Mare, marassa, la que bada en cada progressió del nen, també la que més s'angoixa en cada regressió de la criatura. Mare terra, món de tots, encara que no tots tenen mare. Mare mirall, defensa, protectora de tot, defensora de més, refugi, serenor i confiança, reflexió, descans, pau...

Recordo anar a casa a pouar prudència... La meva mare sabia perfectament dels meus moviments, en èpoques d'estudiant o en les primeres feines. Més d'una vegada vaig redreçar algun camí. Aquell sentit d'anar a casa, on és la veritat, on és la mare i el pare, on és tot, on és la vida, el principi de la teva vida. Un petó a totes les mares...i pares!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada