divendres, 12 d’octubre del 2012

12 d'octubre de 1492

Recordo que quan em vaig examinar d'ingrés del batxiller, oral i a Tortosa evidentment, un mossèn que hi havia al tribunal em va preguntar sobre el descobriment d'Amèrica i jo, que m'ho sabia molt bé, li vaig explicar tot, des de les capitulacions de Santa Fe fins als tres vaixells i una tripulació d'uns cent homes que es feren a la mar el 3 d'agost de 1492 i que els vents els dugueren a les illes Lucayas (Bahames) - Huanahani (Sant Salvador o Watling) on van arribar el 12 d'octubre de 1492... El cas és que vaig confondre l'any i li digué que era el 1942 i ell, tot fent una rialla, em va dir "Hombre, así también hubiera podido ir yo". No cal dir que vaig rectificar ràpidament i, després, em va dir que ho havia fet bé i que es notava que havia estudiat.

Colom, completament equivocat, va descobrir un nou continent per atzar i va morir sense adonar-se'n del que havia fet. A partir d'aquí, lamentables actuacions amb els pobres indígenes, també de la gent de bona i santa fe, que sempre n'hi ha, per acabar amb les demostracions sindicals, la secció femenina, les desfilades per terra, mar i aire, amb cabra incorporada, vull dir... la dels legionaris. Dia de la raza i la Madre patria i de la Hispanidad... bé, a la carta, el que vulgueu, a bon preu, com no hi ha pressupost no farem tanta festa... Hi ha altres opcions, cada cop més...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada