dilluns, 5 de novembre del 2012

Gos pigall

Pigall és el noi que acompanya un cec per guiar-lo. Evidentment, gos pigall és un gos ensinistrat per acompanyar un cec. Fins aquí tot correcte. El cas és que, l'altre dia, vaig veure un senyor que passejava amb el seu gos en plena Rambla quan, de sobte, l'animal, que anava prou solt i lleuger, es posa a fer les seves necessitats damunt la gespa. L'amo ni va fer cap moviment i, quan va acabar, se'l va apropar una mica i van continuar el camí. En un principi jo, que era a prop, vaig pensar:
Com es pot ser tan incívic?
I en aquesta reflexió, on devia fer algun comentari parlant sol, un senyor de cabell poc i blanc i ulleres fines, en un català d'aquí, em diu:
- És cec i, normalment, el gos se li atura aquí i ell ho sap i la coordinació és màxima, la corda s'escurça o allarga amb precisió matemàtica, el gos torna tranquil·lament, el cec el posa al seu abast i segueixen el camí amb fermesa i complicitat.
I jo vaig callar i em vaig menjar amb patates tots els comentaris que havia fet abans. Quants cops un està més guapo callat i observant la utilitat que tenen aquests animals tan ben preparats...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada