divendres, 2 de novembre del 2012

El Senyor de La Salle

Ahir a la tarda feia zapping per la tele... sempre passo de llarg pel canal d'Intereconomía però, aquest cop, vaig veure una imatge de Mel Ferrer fent el paper de Sant Joan Baptista de La Salle i no vaig poder resistir la temptació de quedar-m'hi una estona, que ha acabat sent prou llarga. Mare meva! Quants records de tants anys de veure-la cada curs amb els alumnes de quart de primària! Els nens de nou anys gairebé mai aguantaven tota la pel·lícula, tot i que, abans, els explicava una mica la vida del fundador de les Escoles Cristianes. M'escoltaven amb atenció, més que a la pantalla, i aprofitava per valorar justament la figura impagable d'aquest sant home...

I continuo recordant... Va néixer a Reims (França). De família benestant, va voler ser pobre com els nens i es va entregar totalment a la seva formació. A la meva classe tenia una frase exposada que m'encantava: "Va obrir camins d'esperança que es poden recórrer alegrement, tant avui com ahir, lliurant-se a la infància i a la joventut". Tot un Apòstol de l'ensenyança, un lliri de puresa, un clavell de santedat, un àngel dels infants, un exemple de bondat i treball, mètode, ordre... Tinc un apartat a la petita biblioteca on guardo com un tresor moltes referències a Sant Joan Baptista de La Salle i d'altres sants, com Sant Hilari. A cops, els llegeixo...
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada