dilluns, 19 de novembre del 2012

El meu mar i el de tots


M'encanta i cada apropada és un descobriment.
Mars d'olors i calmes, moviments i bromes blanques,
barques i gavines que fan del port casa seva.
Mar, sempre diferent, que de petit em feia por
i que ara em faria pànic no veure'l.
Com sempre dic, és el meu mar i el de tots,
una immensitat blava de cel i sal i sol.
Molts cops, una bassa d'oli, plena de silencis,
un camp de reflexions i pensaments...
La bona gent va a veure al seu amic, el mar,
i allí plora la marxa de l'estiu, potser de l'amor,
i allí riu agraït perquè arribarà una tardor d'esperança
i un hivern on el mar està sol, però preciós,
viu com mai, amb menys silencis,
amb onades més grosses i olors més intensos...
També vaig a veure el mar al Delta
que és el mateix però més pla, més assequible,
i com no... recordo les cloïsses i navalles,
musclos i tota mena de bivalves i peixos
propis d'aquestes contrades que la mar de tots
ens regala a la gent d'aquí...
Mar que menja Delta perquè cada cop baixa menys Ebre,
mar que impressiona per les seves mossegades constants
a les nostres platges... Es veu que té bon gust,
li agrada la bona terra, la meva terra.
El meu mar vell i nou, un somni de pau, un refugi.
El nostre mar, un lloc prop del cel... a tocar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada