diumenge, 1 d’abril del 2012

Rates

Rosegadors que em treuen de polleguera, m'alteren el sistema nerviós fins a tal extrem que pujaria dalt d'una cadira, com en els acudits habituals. Però en el pensament d'avui no va d'aquest "repelús", va de rates en diferents llocs i, aleshores, diferents significats...

Rata negra o de camp, comuna o de claveguera, segons per on transiten i porten malalties. Rata que corre pel ventre, quan tenim gana. Rata de biblioteca, persona afeccionada a la lectura. Rata de sagristia, persona beata, devota, religiosa.

M'han ratat, m'han escurat, robat. O té la cara ratada, que presenta certa orografia significativa. Rata de teulada, de rebost, de graner... Rata de laboratori... Rates, algunes, fins i tot, comestibles, útils, de vegades simpàtiques... no pas per a mi. Em crispen!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada