diumenge, 29 d’abril del 2012

Excursions amb els alumnes

Fèiem sortides molt maques, procurant que tinguessin sempre allò que ha de tenir una bona excursió: una raó científica, de descoberta, de coneixements... però també amb el seu rerefons lúdic i divertit, per fer un dia de convivència diferent i agradable.

Recordo que, a tercer de primària i amb el professor Miguélez (al cel sigui), vam anar caminant fins al Parc Samà i, en tornar a l'escola (La Salle de Reus), encara van fer un partidet de futbol. També solíem anar a Alcover en tren (molts nens no havien anat mai) i d'allí a l'Ermita del Remei i, algun cop, arribàvem fins al Niu de l'Àguila per un senderisme preciós i a vegades complicat. Recordo un parell d'accidents, un al Parc i l'altre al Niu, que em van ensenyar que s'ha de ser prudent i previsor, i que tot, a l'escola, ha d'estar preparat amb molta cura, i les sortides encara més.

A quart de primària, i amb les meves companyes Txell i Marga, anàvem al Delta, on els parlava de l'arròs i les angules, les polles d'aigua (els nens reien sorpresos) i ànecs de coll-verd... Anàvem a l'Ecomuseu a veure el silur i altres peixos típics, fèiem el viatge en barca recorrent els darrers cinc kilòmetres de l'Ebre fins arribar a la mar... Era un dia Delta, especial, bonic, diferent.

Cada any anàvem al zoo de Barcelona... vaig acabar amb més de trenta visites. Em posava al davant i fèiem el recorregut pel parc, sense oblidar res: dofins, mamífers, rèptils, ocells, herbívors, zoo domèstic... Em sabia tots els raconets, lavabos, llocs per dinar... Recordo que, a l'hora de dinar, havíem d'espantar els coloms, sobretot per la professora Marga, que la posaven molt nerviosa, però ho passàvem bé. La professora Txell portava Mikados (unes barretes de xocolata) i jo solia portar una mica de pica-pica: olives, cloïsses, musclos... Estàvem bé, i la canalla gaudia emocionada i sense perill.

Els darrers anys vam començar anar de colònies. Primer, a Tamarit, on vam passar una nit en vetlla per un incendi proper d'on ens arribaven cendres preocupants. Després, les vam fer a Vilanova de Prades, on també estàvem molt bé. Finalment, vam acabar a casa, a Sant Martí, una propietat de La Salle, on el nostre estimat professor Àlex i la seva senyora viuen i en tenen cura.

Tots, records bonics, amb esclats de nens, olor de llapis, música de teclats... vida, única, de professor.

1. quins bons records,quina pena, com canvien les coses. Sempre passen coses que em recorden a tu . Sempre tindràs mikados .