dissabte, 9 de febrer del 2019

Recordo la meva àvia...

Avui recordo a la meva àvia, una gran dona, molt treballadora, vividora com dèiem en aquell temps. La recordo fent menjars per a les colles de valencians i de sevillans, que venien per treballar en la collita de l'arròs… em ve una flaire d'all i de col sofregida, una mena de col, arròs i fesols, però on predominava, una olor exagerada d'all. La recordo tota guapa i ben pentinada, davant d'un perol gran, d'aquells de ferro colat, i servint plats de menjar per als segadors, que seien en unes taules llargues, i menjaven “calent” amb unes llesques de pa... i alguns feien, a més a més, algun mos de ceba o tomàquet i un tallet de fuet que portaven a la butxaca. Coses que vaig veure i viure, en la meva infantesa, allà a La Cava (Deltebre), quan tot es feia a mà, torçant el llom...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada