dissabte, 26 de juliol del 2014

En català, si us plau!

Aleshores, quelcom, llurs, tot pot ser, tanmateix... Sempre he tingut un respecte per als amics de parla castellana, allò de l'educació extremada i, fins i tot, m'ha portat a rebre alguna mocada, a mode d'acusació lògica, de que ells no parlaven català per culpa meva... i és possible, però a mi em van inculcar que allò que no voldries per a tu, no ho vulguis per a ningú.

I així em vaig comportant... la qual cosa no vol dir que no tingui un gran respecte i un amor incondicional pel català, com a llengua pròpia del meu país i dels meus pares i avis. Tot això s'accentua a Deltebre, on la gent parlem el "nostre" català, com una mescla heretada de tota aquella munió de gent que va tenir el bon gust d'establir-se entre riu i mar i basses i arrossars. Així que, entre "allà que allà" i el "xic calla xic", no siguis "panxa blava" i molt menys un "enrossat i coll de mut", als que som d'aquí se'ns permet ser "doctes" i solem dir a les coses pel seu nom...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada