dissabte, 7 de desembre del 2019

És el sant de Conxita...

Era la meva cosina més propera, per l'edat, per proximitat, per afinitat… De petits jugàvem junts, fèiem equilibris, jo pujava damunt dels seus peus i ens aguantàvem sense caure, també a amagar-nos entre els sacs d'arròs del magatzem del meu padrí… Després jo vaig marxar a estudiar fora i, en les meves visites al poble, ella em posava al dia, em feia cinc cèntims de la família, els veïns i els amics.

Demà és el teu sant, et trobo a faltar, aquella estona de parlar una mica de tot, és un buit que costa d'omplir... algun cop passo de llarg, d'altres entro i et busco, per darrere del taulell de la botiga, allí és el teu fill, és la teva rèplica, ens mirem i en un cop d'ulls ens ho diem tot. Dins de tot i des del cel, has de ser molt feliç de veure la benedicció que ens ha caigut a tots plegats, tens una néta que, ara que no ens sent ningú, fa la teva cara i té, ja de petita, aquella dolcesa pròpia dels seus pares, aquí tots mai ens cansem de mirar la seva carona, tota proporció que es va desenvolupant de forma sana i natural, davant la bava dels avis i la resta de la família. Ves a veure a la iaia Conxó, que deu estar per aquí fent el sopar a sant Pere. Una abraçada a les dues... un record en el vostre dia!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada