dimarts, 13 de juny del 2023

Ja tinc una edat

Recordo l'escola unitària de D. Santiago Candela, al meu poble, a Deltebre, un mestre espectacular, avançat al seu temps, que la feia funcionar com un rellotge suís. Ja tinc una edat o més, potser vaig per la tercera… algun cop encara em van fer cantar el Cara al Sol abans d'entrar a classe, afortunadament no massa vegades, també recordo, de petit, la llet en pols i els triangles de formatge de l'ajuda americana, que no m'agradava gaire ni una cosa ni l'altra, però que es veu que ens completava l'alimentació. Sempre recordaré que amb D. Santiago Candela vaig fer l'ingrés al batxillerat i vaig anar a examinar-me, lliure, a Tortosa, allò de la divisió per quatre xifres i el dictat amb un màxim de tres faltes i també amb unes quantes preguntes de cultura general… Vaig aprovar l'examen i recordo que els pares em van rebre com un heroi…

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada